Ik ben inmiddels ook bezig mijn KR51 op kenteken te krijgen. Het belangrijkste is dat er bij de Brommer wel een originele "betriebserlaubnis" zit. Die kun je eventueel aanvraken via het KBA in Flensburg. Om nu het nederlandsbromfietskenteken te krijgen is het noodzakelijk de brommer permanent om te bouwen zodat hij niet meer sneller gaat als 45 km. Het beste door middel van andere tandwielen. Daarna moet je alle gegevens (ook de tandwieloverbrenging van je ombouwactie" opsturen naar de T?V Nord in Vaasen. Dat is de Duitse keuringsinstantie die hier in Nederland een vestiging heeft. Zij gaan voor jou berekenen of je je berekening goed gedaan hebt. Daarna ontvang een uitnodiging voor een keuring (kost 100 Euro) zij kijken dan of je ook daadwerkelijk de ombouw gedaan hebt en of deze goed is uitgevoerd. Daarna krijg je een nieuwe "Betriebserlaubnis" met een max. snelh. van 45 km erop. Daarmee kun je dan naar de RDW voor je bromfietskeuring...

Ik hoop dat het allemaal helpt Ik heb deze weg nog niet geprobeerd maar ga dit eerdaags wel doen... Ik ben de afgelopen week aan het informeren geweest met bovenstaand verhaal als resultaat..

Groeten,

Michael