Update!!!
Hij doet het! Jaja, het duurde even.
Ik heb wat tips/hulp van jullie nodig want er klopt weer het nodig niet.

1. De top is wat laag. Hij loopt perfect rond de 30. Alleen als ik daar boven ga gaat ten eerste van alles rammmelen en ten tweede gaat hij inhouden. Het is echt inhouden, rije inhouden. Het is niet te zien op de snelheismeter, alleen je voelt het wel. Zijn top is nu 36 km/h. 45 km/h is normaal. Hij heeft bijzonder veel koppel. Gaat met 30 bijna overal tegenop. Wat kan dat plotseling inhouden in de hogere toeren veroorzaken? ik d8 zelf aan het volgend
- Ontsteking staat fout (kan niet, net goed gezet)
- Carb heeft kuren (maar wat dan?)
- Onsteking is slecht (kan... de ontsteking is op de bougi na orgineel)
- ........ (zeggen jullie het maar)

2. Zoals hierboven stond trilt er van alles. En ik weet niet wat. Iemand een slimme truc om dit te weten te komen? Ik heb al eens het achterwiel in de lucht gehouden en volgas gegeven. Dan trilt niets. En stationair is hij ook muis stil.

3. Hoe kan je herkennen dat je vliegwiel aanloopt? Je vliegwiel wordt warm, dat weet ik. Maar hoe warm? Ik kan hem even vast pakken. Niet te lang, anders deed et pijn. Het zelfde geld voor de grond plaat. Is dit te warm?

En om even de nieuwe digitale camera te testen, wat sfeer foto's van de brommer.








Het brede kenteken.


Het blokje. Helemaal opgelapt


Mijn 2 tellertjes die het nog niet helemaal eens zijn met elkaar



Mijn nieuwe uitlaat paste niet onder de brommer dus er moesten wat aanpassingen komen. Ik heb op de orginele uitlaatbeugel een extra, zelf gemaakte beugel gemonteerd.


Wat een mooi luchtfilter! Zo een heb je nog nooit gezien. na lang twijfelen heb ik toch maar besloten hem te vervangen. Waarom? Ik weet het niet. Het koste me heel wat tijd om zo te verstevigen, maar dit luchtfilter kan echt nog velen jaren mee! Maar omdat ik besloten heb om hem te vervangen zal ik deze ombouwen tot intlaat versterker. Voor het geval dat ik een keer met herri wil rijden.


Deze foto's zijn gemaakt na het eerste testritje. Vandaar dat velen onderdelen nog niet aanwezig zijn. Deze komen er nog op.

Last edited by Franky; 05/07/07 15:47.

Vonkentrekker