Zo, vandaag weer even wat geprobeerd.
Ik heb even een kwartiertje rondgereden met een snelheid van 30 km/h.
Daarna heb ik de bougi eruit gedraaid en deze was helaas koffie bruin. Daar ligt het probleem volgens mij niet. Wat ik wel vreemd vond is dat de ene kant van de bougi gekleurd was en de andere kant nog gloed nieuw eruit zag.

Toen wou ik nog wat proberen. Dus ik starte de brom weer en gaf gas. Na 1 sec rijden viel die ineens uit. Toen ben ik maar wat gaan fietsen en wat gaan spelen met het gas tijdens het fietsen. Elke keer weer een klein stukje dat hij het deed en dan weer een heel stuk niks. Het maakte niet uit of ik gas gaf of niet. Hij viel elke keer weer even snel uit. Dat kleine stukkie dat hij het wel deed deed hij het ook goed (hij wou er als een gek vandoor als je flink gas gaf).

Toen ben ik maar even wat anders gaan doen. Niet veel later probeerde ik het nog een keer. Het blok was nog niet echt afgekoeld. En ik kreeg weer dezelfde gekkigheid zoals ik hierboven omschreef. Alleen nu kon hij 2 sec rijden en dat nam snel af. Weer kreeg ik hem niet fatsoenlijk draaiend.

Ik vind het maar vreemd. Eerst een kwartier lang zonder problemen (naast het feit dat hij loopt te stotteren in de hoge toeren) rijden. En dan zet je hem even stil en dan is exit.

De verkeerde sproeier lijkt mij ineens niet meer zo waarschijnlijk. Is mijn ontsteking dan naar al die tijd versleten?

Last edited by Franky; 11/07/07 14:12.

Vonkentrekker