Beste Franky,
Lijkt een beetje op het verhaal van Smidje.
Ik denk dat beide - sproeier en ontsteking - niet goed zijn:
de sproeier is te groot en
de ontsteking valt weg (nok verschoven; dus timing fout, slechte punten, slechte condensator, slechte spoel, spanningsdraden maken kortsluiting, slechte bougiekap, slechte bougie, slechte aarding bobine, draadje voedingsspoel is losgetrild).

Probeer nog maar eens te starten bij koude motor.
Waarschijnlijk slaat deze dan wel aan. Het oplossen van elektrische storingen is lastig. De meeste mensen beginnen maar lukraak dingen te vervangen en komen er niet - of niet snel- uit.
Ik overweeg met Gamemaker software een instructie te maken over ontstekingsstoringen en oplossingen bij oude 2-takts. Hierin zou alle kennis en ervaring moeten worden opgenomen, die we aangetroffen hebben bij slecht lopende brommers. Bij mij was het voor circa 80% de ontsteking de boosdoener, voor circa 15 % de brandstofvoorziening en voor 5% overige oorzaken.
Groet,
Henk