Er staat de letter B ingeslagen. De zuiger was er ??n, waar aan de achterkant (inlaatpoort) eenrechthoekig stukje uit de rok van de zuiger is weggelaten. Dit geeft een wat vroegere instroming en wat meer pit (denk ik). Als ik van bovenaf in de cylinder kijk, zie ik de sporen van het honen. Betekent dat, dat de cylinder nog niet helemaal ingelopen was en mijn smering van 1;40 mischien wel te schraal is geweest? Ook was het hele motortje erg lang niet schoon gemaakt en zat er overal een dikke koek van zand en verbrande olie. Niet zo best voor de koeling. Het is een franse brommer (10 mm carb en wat grotere poorten). Ik heb ooit een nieuw cylindertje met zuigertje gekocht, waar ook een grotere inlaat poort inzat en waarvan het zuigertje ook dat stukje onder aan de achterkant miste. Ben ik bij een Nederlandse moby nooit tegengekomen. Ook ben ik meerdere zuigers tegengekomen, waarvan ik de zuigerpen er zo uit kon duwen. Bij deze niet en ik ga het zeker niet meer forceren. Hoe vind je de juiste zuiger bij de juiste cylinder. Hoort er op de zuiger dan niet ook een letter te staan? Ik wil m'n AV48 echt weer rijdend hebben, want hij reed fantastisch. Eigenlijk lekkerder dan mijn AV92. Ik ben meer gewend aan de EEG-zit. En ik heb alweer meerdere onderdelen in bestelling (tandwielen, remschoenen).Ik ga eerst de cylinder maar weer monteren, zodat ik het blokje verder kan schoonmaken, zonder dat de rommel erin loopt. En ik ben zeer ge?nteresseerd in de pistonuitdrijver als je kennis weer in het land is. Groet, joost.