Dag Jan,
Cimatti heeft juist een heel grote brommerhistorie.
De fabriek was opgericht in 1949 en begon brommers te bouwen in 1955
Er werden toen nog HMW ( 2 versnellingen ) en Franco Morini motoren gebruikt.
Cimatti heeft altijd goed ingespeeld op de sportieve markt, en je mag rustig stellen dat ze daar een vooraanstaande positie innamen.
Voor de crossmodellen ( Kaiman ) werd voor Franco Morini motoren gekozen, en voor de racebrommers zoals de Sagitario Minarelli blokken.

Wat betreft die olympische wielrenner. Ben je niet in de war met Mario Malaguti ? Malaguti had in hun oudere logo's inderdaad de olympische ringen. Mario Malaguti was vroeger een snelle jongen op de fiets die begon met fietsenframes bouwen maar zoals bijna elke fietsenfabriek later overstapte op ciclomotore.

En dan nog het kenteken :
Als je aantoont dat de cillinderinhoud de 50 cc niet overschreid.
De hele brommer technisch goed in orde is ( denk ook aan de bel of toeter )De brommer niet sneller is dan 45 km.
En je hebt er ca. 135,00 euro voor over. Dan lijkt het mij niet onmogelijk.

stuur me eventueel maar even een mailtje dan stuur ik je wel wat gescande advertenties etc die ik heb.

Veel plezier op je zoektocht, en laat je niet meteen ontmoedigen door mensen die roepen dat er weinig informatie te vinden is.
D?t maakt nou net het verschil.

met vriendelijke groet,
Henk