Heel erg bedankt voor je uitleg! Hier heb ik zeker wat aan!

Ik zal dus mijn ontsteking eens juist moeten afstellen maar hiervoor moet ik wel eerst een zuigerstop en noktrekker hebben.
Kan je een noktrekker ook gewoon kopen in een bromfietszaak?

Ik zal hieronder een en ander nog wat proberen te verduidelijken:

1)de witte rook: Ik gebruik Super95 benzine met gewone niet-syntetische 2-takt olie en een mengverhouding van 1 op 50.
Hoe stel je de verhouding lucht-benzine op je carburateur af?

2)lekkende uitlaat: Die koperen ring is zeker aanwezig, ja.
En de moer heb ik pas nog wat strakker aangedraaid maar het heeft niet veel geholpen. Er komt ook een kleine hoeveelheid zwarte olie uit mijn uitlaat gedrupt maar dat zal wel aan mijn slechte voorontsteking liggen.

3)stationair afslaan: Die schroef om je stationair toerental af te stellen is bij mij van kunstof en de veer is ook niet meer aanwezig. Hoort dit normaal gezien geen metalen schroef te zijn?

4)Lekkende carb: Ik geloof dat ik mij vergist heb en dat het olie was die via de aansluiting van de uuitlaat op de cilinder naar buiten gelopen kwam over de uitlaat en dan onder de carbu af de motor druipte.

5)weinig vermogen: Ik zal zeker en vast mijn ontsteking eens gaan afstellen, en zodra ik weet hoe zal ik eens kijken of mijn mengsel te rijk geregeld is.

Ten slotte wil ik nog graag weten welke voorontsteking mijn brommer dan moet hebben?

Heel erg bedankt voor de hulp iedereen!

Thibaut