Beste Thibaut,

Zo'n noktrekker kun je bij de baron bestellen (Henk). Zoals ik al zei kun je zelf een soort zuigerstop maken. Op een sleuteldag heb ik ook wel eens een constructie met een bout en en moer gezien. Wanneer je de spoed van deze moer weet kun je die moer zover draaien dat hij 1,5 of 2,5 (naargelang jou vooronsteking) langer wordt en dan kun je daar de zuiger tegen zetten.

1) benzine lijkt me prima, ik heb meestal te horen gekregen dat ik half-synthetische olie moest gebruiken. Ik zou, als je blokje al een tijd niet meer gelopen heeft, er wat extra olie in stoppen, zo'n 1:40. Dan heb je wat extra smering de eerste tijd.
Bij mij kan ik de lucht/benzine verhouding niet afstellen, dat is een kwestie van sproeiergrootte, benzinedoorlaatkanalen, vlotter, luchtdoorlaat etc. Als er aan jou carb niet geboord is of anderzijds dingen aangepast neem ik aan dat het mengsel goed is.

2)uitlaat: Ik weet niet precies wat het kan zijn, misschien is die koperen pakking versleten. Deze vraag zou ik eens aan de rest van het forum stellen. Die zwarte olie is normaal. Een tweetakt verbrand een klein deel olie en de rest komt via de uitlaat en het carter naar buiten. De olie in de benzine smeert zo ongeveer het hele blokje, de blokjes hebben geen gesloten oliesysteem. Ook als een tweetact goed loopt is dit het geval.

3)stationairschroef. Bij mij is die inderdaad van metaal inclusief veer. Of dit altijd zo is weet ik niet, maar het stationaire toerental is dus af te stellen met die schroef?

4)scheelt al een hoop dat je carb niet lekt. Dat kun je in principe zo zien, zet je brommer uit en draai de benzinekraan open, als hij lekt dat zie je dat wel. Anders kun je het zien als er op je carb ergens een vette aanslag zit (nadat je deze hebt ontvet) bij die plekken waar hij zou kunnen lekken.

Succes met afstellen, denk dat dat al een hoop zal schelen.

Groet,
Chris