Beste Peter,

Ik bedoel met verbrandingsruimte de cilinderinhoud waar de verbranding en de drukomzetting plaatsvinden.

Nu zijn eindvolume, slagvolume en vermogen leuke technische grootheden, maar het gaat de wetgever slechts om beperking van de snelheid.
Kom je door welke ingreep dan ook boven de 75 km/uur uit dan kan inbeslagname volgen.
Het vermogen mag enkele kW's hoog zijn als je maar de snelheid aan de wielen beperkt houdt. Een 99Z met een voorziening voor extra vulling (kan ook op andere manieren) is in principe geen probleem als de eindsnelheid maar niet te hoog wordt. Mocht deze om wat voor reden bij een bepaald blok te hoog zijn dan dien je deze terug te brengen.

Voor mij is de 99Z motor dus gewoon een motortje met 50cc cilinderinhoud. Je telt het slagvolume van je chokeplunjer toch ook niet bij de cilinderinhoud op?

Groet,
Henk

PS: in een vorige opmerking werd dit al eerder bevestigd.


Orgineel bericht geplaatst door: PeterLangemeijer


De motobecane 99 Z is een bromfietsmotor van 49,9 cc volgens de code de mines in parijs.Hij is goedgekeurd op 6-9-76 en heeft de CM specificatie dus een bromfiets.De contrazuiger veroorzaakt enorme massakrachten zodat het carter verstevigd is met stalen ringen om de kogellagers.ook zorgt deze extra zuiger er voor dat het toerental niet te hoog wordt.Het is dus een bromfiets met bottum power. De trekkracht onderin dat was waarom deze bromfiets gemaakt is en wel als 99 Z en 95 TT de laatste is een off-road achtige bromfiets.Voor de liefhebber zijn er tekeningen en kopy van een artikel uit motobecane obsession.

e-mail Peter.langemeijer@hetnet.nl


Last edited by De_Baron_001; 13/04/08 19:41.