Nee Henkie, gewoon bij de les blijven hoor.

Als jij het verschil niet weet tussen slagvolume en verbrandingsruimte dan wil ik je dat best even uitleggen.

De SP99Z heeft eigenlijk een slagvolume van ? 90 cc, maar zoals ik al zei heeft de Franse wetgever OM HUN EIGEN BROMFIETS INDUSTRIE TE BESCHERMEN deze constructie eenmalig oogluikend toegestaan.

Dat jij er een chokeplunjer bij haalt is alleen bedoeld om de zaak in het belachelijke te trekken terwijl je weet dat je fout zit, maar daar gaat het mij niet om. Ook hadden we het niet over 75 km/h en dat je brommer dan in beslag wordt genomen. Dat haal jij er allemaal bij om de aandacht af te leiden.

Verbrandingsruimte en slagvolume zijn twee totaal verschillende dingen en hoe jij ze noemt moet je zelf weten, maar elke andere motortechnicus neemt je niet serieus als je denkt dat verbrandingsruimte en slagvolume hetzelfde is.

Desondanks is de SP99Z wel gewoon een beresterke motor die in heuvelachtig terrein moeilijk te kloppen is. Dat heb ik in Sars Potteries meerdere malen mogen meemaken. Ook een AV92 komt, mits goed in orde, heel aardig een heuvel op. Dus wat dat betreft hadden ze bij Mobylette destijds toch een zeer goede brommer ontwikkeld.

Last edited by Peter V; 13/04/08 20:59.