Ja Henk, zag ik ook en ik dacht: "joepie". Maar zag je ook, dat dit eronder stond; "r?f?rences obsol?tes, ne pas utiliser....."
Dat betekent volgens mij, dat die kleuren eruit gegooid zijn. Ik zag laatst wel een opel rijden, die me opviel door de "Chaudron!" associatie, die ik ervoer. Het wordt snuffelen, maar bij natlakken, kan elke kleur natuurlijk gemaakt worden. Komt tzt wel goed.
Dat slotje gaat inderdaad door de spaken van het voorwiel en is , als het niet in gebruik is, onder het zadel in een houdertje geschoven. Moet er gewoon weer op (??n met sleuteltje dan) Bij motobecane waren ze wel slim. Als het slotje in het houdertje onder het zadel zit en je ben het sleuteltje kwijt(zoals in mijn geval)kan je het verwijderen, door het boutje, dat het eigenlijke slotje is, er uit te draaien. Dan shuist het hele slotje zo uit het houdertje, de vuilnisbak in (ik bewaar het nog even, als referentie). Heb je het sleuteltje nog wel en zet je je brommer op slot, dan is dat boutje niet te zien, want helemaal ingekapseld in de houder in de voorvork.Niks boren, als je je sleuteltje kwijt ben. Nieuw slotje kopen bij de dichtstbijzijnde dealer, schroefje uit de oude, nieuwe erin, klaar. Waar is hier de dichtstbijzijnde dealer? Tijdens de restauratie van mijn EEG in 1991, kon ik nog bij Piet Zonne terecht, 500 meter hiervandaan.Ouwe chagrijn.Hij ruste in vrede.
Nou heb ik voor mijn av 92 een cylinder van Airsal aangeschaft (ook te krijgen in 6-poorts of 60cc!). Heeft de vorm van de originele franse av92 cylinder en een paar jetsers van poorten. Met die originele kop erop en een 14 mm G?rtner zal die gaan als de brandweer.Maar dan ook eerst nieuwe silentblocs erop en nieuwe achterwiellagers.En die originele kop vind ik ook nog eens een stuk mooier. Die hoort echt bij die 92. Ik verlang er al een tijd naar. Tot mijn schaamte moet ik zeggen, dat ik het vliegwiel niet meer los krijg. Na de winter liep hij ineens helemaal niet meer. "Even de ontsteking schoonmaken en afstellen en weer gaan.", dacht ik. Geen beweging in te krijgen. En nog niet. Vreemd. Is toch vaak genoeg los geweest, om hem goed afgesteld te krijgen.Het vliegwiel van die AV89, die sinds 1977 niet meer gelopen had, was met een paar tikken los. Frustrerend. Patience and perseverence will do the job. Genoeg te doen, deze winter. Groet, Joost.

Last edited by MobyJoost; 04/11/08 20:38.