Nee Henk, geen av48 op het ogenblik. Helaas beschouw ik de mijne als verloren. Ben nog bezig met de (Duitse) av89. Ben daar niet snel mee. Terwijl ik nadenk over de kleur en wat te doen met de mooie, maar erg geknepen motor, sprokkel ik dat bij elkaar, wat vernieuwd moet worden (nieuwe velgen, complete bel met het mooie witte drukknopje, nieuwe whitewalls).
Lang geleden was ik met mijn EEG in Engeland en heb een paar keer meegemaakt, dat ze naar het eind van een lange, niet al te steile heuvel, steeds langzamer ging rijden en boven echt even moest uithijgen. Lange, rechte stukken op bijna volle snelheid was nooit een probleem. Misschien is vetter smeren bij erg hard werken, hoge buitentemperatuur en verminderde rijwind, geen slecht idee.
Mengverhouding-voorschrift wordt dan minder een voorschrift, alswel een richtlijn, die je wat kan aanpassen naar gelang omstandigheden, soort route en rijstijl.
Wat ik me al een tijd afvraag; helpt de geforceerde koeling van de av- en sp98 tegen oververhitting in heuvelachtig gebied? Groet, Joost.

Last edited by MobyJoost; 03/07/09 18:57.