L.S.
Voor velen begint de komende maanden een vervelende periode van het jaar.
Vroeg donker, vies guur weer, natte bladeren en winterkost.
Voor Motob?cane en Kaptein liefhebbers valt de schade wel mee en start nu een periode van planning, beursbezoek en start van een nieuw restauratie-object. Voor je het weet is het weer voorjaar en rijden we weer onze eerste ritten op een nieuw restauratie-object.

Via de evenementskalender kunnen we de beurzen opzoeken, waarbij de beurs in Heerhugowaard speciale aandacht verdient vanwege de aanwezige Kapteinstand. Noteer dus in je agenda zondag 22 november. Neem via info@pantin.nl contact op als je iets speciaals zoekt voor een restauratie. De ervaring is dat er nog steeds er veel mogelijk is; NOS of wellicht alternatieve oplossingen.
Soms duurt het wat langer voor onderdelen gevonden worden in binnen- of buitenland. Uiteindelijk lukt het meestal wel. Ik heb ooit - ook op dit forum - rondgebazuind dat ik een luchtfilter van een SP98 zocht. Erg zeldzaam, niet aan te komen, peperduur et cetera was de toonzetting. Momenteel heb ik er diverse in huis; uiteindelijk was ook deze queeste een kwestie van geduld en het regelmatig bezoeken van beurzen in binnen- en buitenland.

Gezocht krukas AV31
Voor een restauratie-object van een vriend zoek ik nog naar een goede krukas van een AV31. Geen speling op het big-end en geen beschadigingen op de astappen. Een dergelijke krukas mag dan ook wel wat kosten. Kwaliteit is belangrijker dan geld is een van zijn gevleugelde uitspraken.
Ik verbaas me na al die jaren nog steeds over het feit dat sommigen menen dat "Het een hobby moet blijven!" en daarom weinig mag kosten!"
Ze gaan er gemakshalve aan voorbij dat bij onze speciale hobby sprake is van antieke onderdelen, die vrij zeldzaam zijn.
Het gaat hierbij meestal niet om echte liefhebbers, maar om mensen die goedkoop vervoer zoeken. Dit verschijnsel treedt ook frequent op bij eigenaren van bepaalde oldtimer auto's.

Ik wens jullie een gezellige winter toe tijdens het verblijf in jullie knutselhokken. Met veel warme chocolademelk of wellicht iets sterkers en een gezellig muziekje op de achtergrond moet dat zeker lukken.

Groet,
Henk

Attached Files 425-krukasAV31.JPG
Last edited by De_Baron_001; 30/10/09 12:03.