Beste bromfiets liefhebbers,

Vandaag naar de RDW geweest in Nieuwegein om mijn AV50 te laten keuren. Na 2,5 uur (!) was ik klaar en het hele proces mag m.i. de naam keuring niet dragen; wat een circus is het daar zeg.
Ik had mijn brommer helemaal in orde gemaakt en het enige dat men heeft gedaan is het framenummer op het balhoofd vergeleken met het framenummer wat in het frame geslagen is; vervolgens het bouwjaar checken op de vlotterkamer en op de rollenbank de snelheid vastgesteld. De wielbasis werd opgemeten en als laatste is de brommer gewogen op de weegbrug. Oh ja, de tijd dat men netto aan mijn brommer heeft besteed bedraagt ongeveer tien minuten, de rest was wachttijd; waarop, dat mag Joost weten.
Niks remmen, verlichting, bel, banden o.i.d. Precies wat Henk al eens opmerkte: geld produceren. Maar goed, binnenkort kan ik dan wel legaal de weg op om eens lekker een stuk te rijden.

Ik wilde menigeen met dit bericht toch laten weten dat je je over de technische toestand van je brommer niet zo druk hoeft te maken; meer om je eigen bloeddruk en de rekening van ? 146,-.

Jacco.