Bedankt voor alle goede raad !
Intussen ben ik in beroep gegaan bij de RDW, maar ook dit is afgewezen: Typegoedkeuring B7017 is verleend voor Pluvier Berini en niet voor Gazelle.Voertuig is niet aantoonbaar van voor 1974.
Enige mogelijkheid: naar de keuring.
Van Gazelle kreeg ik wel enige medewerking: bouwjaar fiets is 1984.Dit staat in 3-versnellingsnaaf ingeslagen.
O.k., keuringsafspraak willen maken, tot mijn grote verbazing zei man aan tel.(MOF): stuur alle papieren die je hebt maar op dan kijk ik wel hoe of wat.
Dus: 5 cm.(hoog) papier opgestuurd naar MOF.
Nu maar weer afwachten en netjes blijven.
Het liefst maaide ik natuurlijk eens met een AK47 door het RDW kantoor in Veendam, maar laten we vooral beleefd en netjes blijven.
Ook wat motorfietsen betreft heb ik het nodige te doen gehad met de RDW.
Wat me het meest stoort is de omgekeerde bewijslast. Ik moet dan b.v. bewijzen dat een motorfiets niet gestolen is.
Volgens het Europeesch recht kan dit helemaal niet.
Grote kriminelen komen vrij door een "vormfout" of onvoldoende bewijslast en een oude kreupele man met een Berini eitje wat 25 Km./h loopt en die een keer zijn kinderen wil bezoeken moet bewijzen dat zijn fiets van voor 1974 is !
Ik wacht nu op bericht van MOF.
Ev. ga ik keuren voor ? 107,00 maar ik zal een legaal kenteken krijgen !
Desnoods schrijf ik naar de Minister van V. en W. of naar de Queen of naar Maxima.
Mocht alles niet lukken, heb ik hier een stokoude Batavusfiets staan uit 1953, dan ga ik opnieuw schouwen enz. en peer dat framenr. in het trapstel van mijn Gazelle, maar dat zien we later dan wel weer.
Achteraf bekeken had ik dat gelijk moeten doen, maar ik wilde voor een keer eens eerlijk zijn !!
Ik houd jullie op de hoogte.

JDMM.


JDMM