Beste Mobyisten,

Sinds vandaag wederom een moby aangeschaft.
Ditmaal gaat het om een G40T van 04/1974
(indicatie stond mooi op velgen en carburateur)

Kleur is wel niet meer origineel, maar het bevalt me wel.
Chrome onderdelen zijn goed bewaard gebleven.

Toch zijn er onderdelen die volgens mij niet meer origineel zijn.

Graag had ik jullie mening hierover geraadpleegd.
- Achterrem + choke hendel
- Achterlicht
- Benzinekraan ?

Tevens heeft de verkoper mij verteld dat deze moby slechts 25 ? 30 km/u gaat ... klopt dit ?

Misschien een stomme vraag van me, maar ik ga ze toch stellen.
Volgens het onderdelenboek, heb je verschillende afmetingen van achteras tandwiel, zoals 44 en 54 tanden.
Ik denk dat deze er 54 heeft ... als ik deze nu verander naar 44, zou de moby dan sneller gaan ??
Of moet ik het op een ander vlak gaan zoeken ??
Bv. uitlaatpoort vergroten ?
Maar als deze dezelfde cilinder heeft als mijn G50 van 1973,
dan is de boring in het chroom,
wat voor het vergroten van de poort kan nadelig zijn .... chrome die afgaat, waardoor zuiger gaat schuren ?? ...

Het probleem dat hij nu heeft is, dat hij perfect met choke start,
maar als je de choke niet meer inhoud, en hem gewoon op rolantie laat draaien, dan valt ie stil.
Carburateur eens nazien mbt benzinetoevoer ??

Ivm onderdelen,
zou ik graag weten of er iemand van jullie het volgende ter beschikking heeft :
- originele achterrem en choke hendel
- origineel achterlicht (ovaal van vorm)
- benzine tank emblemen van M(otob?cane)


Sorry voor mijn vele vragen, maar als je iets goed wilt doen,
moet je je informeren

Tevens stuur ik jullie enkele foto's ter illustratie.



Alvast bedankt !
MoB




Attached Files 490-Moby01.jpg491-Moby04.jpg492-MobyG40T1974_001.jpg493-MobyG40T1974_002.jpg
494-MobyG40T1974_003.jpg (577 downloads)
495-MobyG40T1974_005.jpg (545 downloads)
496-MobyG40T1974_007.jpg (605 downloads)
497-MobyG40T1974_008.jpg
Last edited by MoBBie; 08/03/10 21:38.

Motob?cane Mobylette G50 1973, Motob?cane Mobylette G40 T 1974