Hey iedereen.

Sinds ik m'n nieuwe onderdelen geplaatst heb, waaronder o.a. een Dell'Orto SHA 15/15 (Gurtner versleten) met andere filter erop, werkt m'n compressiehendel niet goed meer, die in de gashendel verwerkt zit. Als ik dus stationair draai, na een tijdje te hebben gereden, wil ik m'n moby afzetten. De compressieklep op de cilinder zelf werkt dus zoals hij hoort te werken (hij opent gewoon), maar dan duurt het echt nog wel even voordat de motor dan ook afslaat. Vroeger was het compressiehendel --> motor na 2 seconden uit. Nu moet ik soms zelfs de bougiedop eraf trekken.
Toen dacht ik: aangezien ik een nieuwe filter, carb en groter spruitstuk heb (goed geflowd), kan m'n cilinder aanzuigen en moet ik dus hogere compressie hebben, maar volgens de theorie die ik ken heeft dat er toch niets mee te maken? Het heeft toch alles met de squish te maken (afstand tussen zuiger op BDD en cilinderkop)? Het is zeker niet m'n motor die te hoog stationair draait. Iemand idee?n om dit op te lossen, want ik ben zelfs al ge?lektrocuteerd door de bougiekabel (die lekte, ondertussen al vervangen).

Groetjes