Hey iedereen!

Gisteren heb ik toch zo iets vreemd mee gemaakt! Na een check bij m'n moby, moest ik enkel de bout (die m'n cilinder draagt) vastdraaien. ik had erg veel haast en dat is zelden goed ( )
--> de bout brak samen met dat cirkeltje met kabel eraan (zorgt voor de aarding?). Geen probleem ik reed snel naar de winkel om een bout en zo dat verbindingetje. Alles gemonteerd. Wat me toen opviel was dat die bout misschien max een millimeter kleiner is. Diezelfde dag heb ik nog 40 km gereden. Vandaag: ik rijd 7 km en het lijkt plots alsof m'n spatbord los zit. Geen probleem doorrijden, het wordt steeds erger en het lijkt vanbij de motor te komen. Ik kijk wat rond en ontdek een grote scheur in het frame. Net op de plaats waar de 2 stukken frame (aan die verlengden waar die rubberen cirkeltjes aan hangen voor demping aan hangen) samenkomen onder de tank. dus als je recht voor de motor staat, juist boven de bougie. Een van de lassen is gewoon gescheurd. Komt dit door die net te kleine bout? Komt het door die andere (reeds gebroken bout) te hard aan te draaien? Hebben jullie hier ook ervaring mee (gewoon algemeen waardeloos frame)?

Groetjes!