Goed nieuws, ben om 8 uur 's avonds opgebeld. Ik snel om m'n moby, daar de motor in mekaar gefixt... Probleem. Bij een normaal frame is er al heel weinig plaats tussen frame en blok dus door die las zat het blok tegen het frame waardoor er ook nog eens spanning op de v-snaar verloren ging. Ik ben dan naar huis gereden met enorm veel lawaai (van dat gerammel). Thuis heb ik 3 koelvinnen 2 a 3 millimeter bijgeslepen (niet de lassen omdat die dan hun sterkte zouden verliezen) en ben dan dan pas een kwartier geleden echt klaar na een supergoede testrit. De lasser zei trouwens dat deze vernieuwde lassen beter zijn dan die puntlassen van inmiddels 40 jaar oud uit de fabriek. Als er iemand enkele foto's wil van het resultaat, ik zet ze morgen (rond de middag) op het forum.

Misschien is het dan toch beter dat ik zelf even verf ga halen en het gewoon zelf spuit. Ik ga waarschijnlijk ook Motip-verf gebruiken. Moet ik bij het schuren echt tot op het metaal gaan of is gewoon de verf eraf schuren zodat ik een witte laag verf (de oude grondlaag?) krijg ook goed?

Dus voor het spuiten zelf zoek ik dan een stofvrije ruimte? Of doen jullie dit ook gewoon in de garage die niet extreem proper is?

Als ik het goed heb ik een grondlaag nodig (die zowel pakt op plastic als metaal), de gewone kleur, en een vernis? Of is die er niet? Ik wil een zo stevig mogelijke zelf gemaakte lak krijgen dat ik niet bij het kleinste stootje een kras tot op het metaal heb.

Alvast bedankt iedereen voor jullie hulp en info. Iedereen is hier zo behulpzaam

Groeten Joram