Het weer en de sfeer waren super. Na een tiental meters zag ik al een tafel vol met Mobylette onderdelen. Volgend jaar zal deze Mobylette er zeker bij staan. Nu nog alleen het blokje fatsoenlijk en betrouwbaar aan de praat te krijgen.En dan naar de keuring.
De contactpunten zijn op 0.4 mm afgesteld. Aan de voorontsteking heb ik niets veranderd.Alles zag er verder perfect en ongeschonden uit.Indien de problemen blijven vermoed ik dat de onstekingsspoel de boosdoener is.De vonk is echter paars tot blauw gekleurt. De AR2 8,7 zal ik nog nodig hebben bij de keuring,de 12 mm zal wel tegen de 60 km aanlopen?
Henk bedankt! Dat je me helpt aan onderdelen.Inmiddels had ik vandaag bij Piet al een bestelling gedaan, dus ik wacht nog even op zijn reactie. De verstuiver heb ik getikt aan de kant waar de sproeier zat. Gaf geen krimp. Wellicht kan ik de carburateur een paar dagen laten weken in een glazen pot gevuld met remmenreiniger en afgedicht.(Regelmatig ff schuden) Het eventuele vuil zal vermoedelijk afkomstig zijn uit de benzine en uiteindelijk oplossen.(gom) Hoop ik.
Verder vindt ik dit een Super forum en ben al een hoop aan de weet gekomen.

Gr : Mario