Bedankt voor de tips Mobyjoost.

Zijn hier op het forum toevalig nog kenners die mij iets meer over de cilinder kunnen vertellen? Aan de hand van onderstaande corespondentie van de vorige eigenaar met een expert op het gebied van Mobylette vermoed ik dat het hier toch om een Frans blok gaat.Ik kom er uiteindelijk wel achter als de 12 mm er op zit. En het zaakje goed loopt.


Lees:

Ik had het blauwe gedeelte van de knalpot opnieuw gelakt en het had mij verbaasd dat hiertussen geen afdichting zat.
Zijn antwoord: Inderdaad zit hier geen afdichting/pakking tussen. Het verhaal was als volgt. In Frankrijk mochten deze brommers veel harder rijden dan de getemde 38 km versies in Nederland. De Franse brommers hadden dan ook een hogere uitlaatgassen temperatuur en - zeiden de Fransen - dan kit deze uitlaat vanzelf dicht door koolafzetting.
In Nederland met de geldende snelheidsbegrenzing was daardoor geen sprake vvan "dichtkitten"hetgeen resulteerde in een drabbige massa. Opnieuw een gevolg van het Franse ontwerp criterium

Last edited by Mario; 07/09/10 20:55.